Hållbar digitalisering med framtidssäker infrastruktur

Uppkoppling i fastigheter är en nyckel till att skapa ett mer hållbart samhälle. Effektiv fastighetsstyrning, hållbar digitalisering och attraktiva lösningar för hyresgästerna blir möjligt med Allicons plattform för framtidssäkrad infrastruktur.

Samtidigt som ett bra fibernät är fundamentet för ett fungerande samhälle är det ett stort problem att samordning och förvaltning av den grundläggande infrastrukturen i kommersiella fastigheter saknas. Varje gång en ny hyresgäst flyttar in dras nytt fiberkablage, helt i onödan.

– Den genomsnittliga livslängden på kablage ligger idag på tre-fyra år på grund av bristande dokumentation, samsyn och en part som tar ansvar för förvaltningen. Vår lösning tillgodoser hela fastighetens uppkopplingsbehov i upp till 30 år genom att vi tar ansvar för all konnektivitet, dokumentation och koordination av hyresgästernas flytt till det gemensamma nätet, förklarar Christian Wictorin, affärschef på Allicon.

– Samtidigt höjer vi säkerheten och tillförlitligheten i uppkopplingen för både fastighetsägare och hyresgäster.

Med en hållbar, säker och värdeskapande plattform för infrastruktur möjliggör Allicon digitalisering för alla i fastigheten. I förlängningen innebär det också att gammalt kablage rensas ut och återvinns vilket ger stora ekonomiska och miljömässiga besparingar. Den öppna lösningen gör att alla i fastigheten kan välja vilken operatör de vill.

– Vi vill skapa strategiskt värde för våra kunder genom att möjliggöra ny teknologi med större nytta för användarna och för en mer effektiv fastighetsstyrning. Det höjer fastighetens värde, alltid på ett hållbart vis och med fastighetsägarens bästa för ögonen, säger Christian Wictorin.

Allicon är marknadsledande inom operatörsneutral konnektivitet i kommersiella fastigheter. Vi samarbetar med bland andra Corem, Wallenstam och Humlegården.

För ytterligare information:

Andreas Boo, VD Allicon

Tel: +46 (0)8 - 428 45 850

Email: andreas.boo@allicon.se

Om Allicon:

Allicon bygger, äger och opererar fibernät i kommersiella fastigheter. Robust, pålitligt, kostnadseffektivt. Datadrivet, högpresterande, IoT-vänligt och redo för 5G. Vi sätter med vår lösning fastighetsägaren och hyresgästerna i centrum och till våra kunder räknas flera av Sveriges största fastighetsbolag. Allicon backas av kapitalstarka och ledande investerare inom finans och fastigheter. Läs gärna mer på www.allicon.se

Vectura säkerställer hållbar konnektivitet i Forskaren med hjälp av Allicon

Höga krav på uppkoppling möts med framtidssäker fiber