Corem tar hjälp av Allicon för att uppgradera Globen City och Globen Shopping

Corem utökar nu antalet fastigheter som uppgraderas med modern fiberinfrastruktur genom att förse fastigheterna Arenan 2 samt Arenan 6 med en sammanlagd total yta om drygt 87 000 kvm med Allicons lösning.

I samband med att den nya infrastrukturplattformen tas i drift i fastigheterna under hösten 2022 kan Corem därmed garantera sina hyresgäster en hög nivå av service, säkerhet och tillgänglighet avseende konnektivitet samtidigt som Corem också säkerställer uppkoppling för eget behov samt att den grundläggande infrastrukturen för kommande behov av mobilnätstäckning av 5G inomhus är på plats.

Installation, drift, övervakning och löpande utveckling av infrastrukturplattformen säkerställs via Allicons operationella plattform PropView.

För ytterligare information:

Andreas Boo, VD Allicon

Tel: +46 (0)8 - 428 45 850

Email: andreas.boo@allicon.se

Om Allicon:

Allicon bygger, äger och opererar fibernät i kommersiella fastigheter. Robust, pålitligt, kostnadseffektivt. Datadrivet, högpresterande, IoT-vänligt och redo för 5G. Vi sätter med vår lösning fastighetsägaren och hyresgästerna i centrum och till våra kunder räknas flera av Sveriges största fastighetsbolag. Allicon backas av kapitalstarka och ledande investerare inom finans och fastigheter. Läs gärna mer på www.allicon.se

Allicon levererar hållbara infrastrukturlösningar till Higab

Ny VD på Allicon