Allicon levererar hållbara infrastrukturlösningar till Higab

Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att bidra till Göteborgs utveckling.

Higab har valt att ta hjälp av Allicon för att säkerställa tillgången till en modern och hållbar fiberinfrastrukturlösning i Hantverkshuset Stampen med plats för ett 40-tal företag samt i Gathenhielmska Huset vilket är Göteborgs enda bevarade storborgarhus i trä från mitten av 1700-talet och blev 1964 Sveriges första byggnadsminnesförklarade hus.

Genom avtalet med Allicon säkerställer Higab även grundläggande infrastruktur för kommande behov av mobilnätstäckning av 5G inomhus. Installation, drift, övervakning och löpande utveckling av infrastrukturplattformen säkerställs via Allicons operationella plattform PropView.

PropView uppdateras löpande i takt med in- och urkopplingar och inventeringar för att garantera att nätdokumentationen alltid speglar den faktiska verkligheten i realtid vilket är en förutsättning för att kunna säkerställa såväl hög säkerhet och tillgänglighet som hållbarhet i installerade lösningar över tiden.

För ytterligare information:

Andreas Boo, VD Allicon

Tel: +46 (0)8 - 428 45 850

Email: andreas.boo@allicon.se

Om Allicon:

Allicon bygger, äger och opererar fibernät i kommersiella fastigheter. Robust, pålitligt, kostnadseffektivt. Datadrivet, högpresterande, IoT-vänligt och redo för 5G. Vi sätter med vår lösning fastighetsägaren och hyresgästerna i centrum och till våra kunder räknas flera av Sveriges största fastighetsbolag. Allicon backas av kapitalstarka och ledande investerare inom finans och fastigheter. Läs gärna mer på www.allicon.se

Höga krav på uppkoppling möts med framtidssäker fiber

Corem tar hjälp av Allicon för att uppgradera Globen City och Globen Shopping